Alla inlägg under mars 2012

Av solpyramidenskraft - 8 mars 2012 10:46

Visdomsord om sanningen En dag bestämde sig gudarna för att skapa universum. De skapade stjärnorna, solen, månen, haven, bergen, blommarna, molnen och människan. Slutligen skapade de sanningen. Men var skulle de gömma den för att inte människan skulle finna den en gång? ”Låt oss placera sanningen på toppen av det högsta berget”, sa en av gudarna. ”Nej, låt oss placera den på den mest avlägsna stjärnan”, sa en annan. ”Låt oss gömma den i de mörkaste och djupaste avgrunderna”, föreslog andra gudar.   Slutligen sa den äldste och visaste guden: ”Nej, vi ska gömma sanningen allra innerst i människans hjärta. Då kommer hon att söka efter den i hela universum, utan att märka att hon hela tiden bär den inom sig”. 

Av solpyramidenskraft - 7 mars 2012 18:28


 

Änglar i mitt hår

Författare Lorna Byrne


Om boken: Bokens författare Lorna Byrne har så länge hon kan minnas sett änglar och de har ständigt varit hennes vänner, följeslagare och vägledare. Nu berättar hon historien om sitt liv och vi får möta änglarna från andevärlden, som hon menar alltid finns omkring oss.



Trappor till himlen

Författare Lorna Byrne


Om boken:

LORNA BYRNE ser och talar med änglar varje dag och har gjort det ända sedan hon var liten. Som barn fick Lorna veta av änglarna att hennes uppgift här på jorden var att dela med sig av den vishet och kunskap som Gud och änglarna förmedlade till henne.

 Lorna avslöjar den kanske mest detaljerade information om änglar och om hur de arbetar i världen som någonsin har nedtecknats. Hon presenterar också jordens skyddsängel för oss och förklarar varför det är så viktigt att vi lyssnar på honom.



Ljusfolket

Författare Benny Rosenqvist, Ingrid Carlqvist


Om boken:

Som läsare får du här veta mer om din egen livsplan som du utformar redan innan du föds! och om hur det vi kallar intuition i själva verket kan vara viktiga budskap från din himmelska guide. Följ med på en resa bland änglar och onda andar, tvillingsjälar och utomjordingar en resa till andra sidan!



Många liv, många mästare

Författare Brian L. Weiss


Om boken:

Trots nästan två år av terapi har inte Catherine blivit av med sin ångest och sina fobier. Hennes läkare, psykiatern Brian Weiss, beslutar sig för att försöka med hypnos.

Men i stället för ett bortträngt barndomsminne beskriver Catherine en scen fyratusen år tillbaka i tiden. Hon är arton år och drunknar i en översvämning med sin baby. Catherine bär på starka minnesbilder som tycks härröra från en lång rad tidigare liv.

För Brian Weiss öppnar sig en ny värld, en värld där vårt lidande och vår död har en mening och ingår i en process av lärande och utveckling.

En sann berättelse, så spännande att man inte kan sluta lära.


( Verkar vara slut hos leverantör. jag läste den för många år sedan och lånade den på biblioteket. Annelie Lindgård)



Kärlek liv efter liv

Författare Brian L. Weiss


Om boken:

Brian Weiss andra bok är en berättelse om återförenade tvillingsjälar. En historia om två människor i dag. En man och en kvinna söker oberoende av varandra hjälp för psykiska problem hos Brian Weiss. De genomgår regressioner tillbaka till tidigare liv och Weiss upptäcker att flera av deras minnen överensstämmer. Bland annat minns de hur romerska soldater misshandlar en vuxen man som sedan dör i sin dotters armar. Den manlige patienten upplever sig som den döende mannen och den kvinnliga patienten som dottern. Weiss förstår att hans båda patienter har levt tillsammans i flera tidigare liv


( Verkar vara slut hos leverantör. jag läste den för många år sedan och lånade den på biblioteket. Annelie Lindgård)


Själsfränder

Författare Rita Rogers


Om Boken:

Rita anser att vi alla är förutbestämda att leva tillsammans med en speciell person, vår själsfrände. Mellan själsfränder finns ett andligt och känslomässigt band som överträffar allt.

Boken inriktar sig inte enbart till dem som söker den sanna kärleken utan även till de som funnit den och behöver hjälp, till dem som träffat sin kärlekspartner men som inte har förstått det, till dem som tvingas leva skilda från sin sanna kärlek och till dem vars käraste har gått bort. Med hjälp av sanna berättelser avslöjar Rita en värld av kärlek vars existens du inte anade.


Själarnas resa

Författare Michael Newton


Om Boken:

Om livet mellan liven

Varför befinner vi oss här på jorden? Vart beger vi oss efter döden? Vad händer med oss när vi kommer dit? Det har skrivits många böcker om tidigare liv, men inte mycket om själens tillvaro under mellanperioderna då den väntar på att återfödas - inte förrän nu i denna fantastiska och

När Michael Newton med hjälp av regressionsterapi försatte sina klienter

i kontakt med deras tidigare liv gjorde han en häpnadsväckande upptäckt: när hypnossubjektets övermedvetna sinne aktiverades kunde han "se" in i andevärlden genom klientens inre öga, och inte bara det - klienten kunde dessutom berätta för honom vad själen ägnar sig åt under

Det du får ta del av i Själarnas resa kommer att vända upp och ner på alla dina föreställningar om döden. Under årens lopp har författaren tagit med sig hundratals människor på resan in i andevärlden. De tjugonio fallstudier som presenteras i boken omfattar både djupt

religiösa människor och personer med en reserverad hållning till andliga frågor, samt hela skalan dem emellan - men samtliga visade en anmärkningsvärd enighet när de besvarade frågor om andevärlden.Själarnas resa bygger på de tio års forskning och förmedlar insikter som

hjälper dig förstå syftet bakom dina livsval, samt hur och varför din närståendes själar lever för evigt!!!

 


Själarnas öde

 Författare Michael Newton


Om Boken:

 Uppföljaren till den internationella bästsäljaren Själarnas resa

 ”Det är ett oerhört privilegium att få tillträde till andevärlden och därmed

kunna ge människor kunskap om själarnas vistelse där.”

I sitt arbete som hypnosterapeut har Michael Newton fått stor insikt i

vad som väntar oss på andra sidan och på så sätt lyckats skapa en modell

över andevärldens struktur. Boken bygger på hans banbrytande forskning

om livet efter detta och vänder sig inte bara till dem som är noviser på

området utan också till dem som redan har läst hans första bok,

Själarnas resa.

Stjälarnas öde är uppdelad i tematiska kategorier som död, sorg, tröst, jordiska andeväsen, andlig energiåterhämtning etc.I varje kapitel får vi ta del av doktor Newtons forskning varvad med

fallstudier som belyser just det ämne han tar upp. Det är en otrolig resa att följa honom i samtalen med hans klienter som beskriver vad som väntar oss i livet mellan liven.

 

 

Författare: Shirley MacLaine
Genre: Biografi
Ämnesord: filosofi, psykologi, humor, religion, natur, kärlek, kultur, spänning
ISBN: 9172633034
 
Helgon, syndare, generaler, misslyckade individer, kungar och drottningar har i tusentals år vandrat den berömda pilgrimsvägen Santiago Camino tvärs över norra Spanien till aposteln Jacobs grav. Man gör det för att finna sin djupaste andliga mening och lösningar på konflikter i sitt eget jag. Det sägs att "el camino" ¿ vägen ¿ ligger rakt under Vintergatan och reflekterar energin från stjärnsystemet ovanför.


I El Camino - En inre resa berättar Shirley MacLaine om sin märkliga, inspirerande, men också skrämmande vandring. Hon berättar om smutsiga härbärgen, skrämmande vildhundar, möten med märkliga människor, sitt försök att fly kändisskapet och först och sist sina andliga upplevelser.


Shirley MacLaine är en av vår tids stora artister. Hennes meritlista är lång, med över femtio filmer och sex Oscarsnomineringar. 1999 tilldelades hon Guldbjörnen vid filmfestivalen i Berlin för sin livsgärning och 1998 Cecil B DeMille-priset. Hon har skrivit åtta bestsellers, bl.a Fall inte ner från berget, Du kan alltid hitta hem och Ut på yttersta grenen.
MYCKET BRA BOK ELCAMINO Många svar på livets frågor...

 

 


 

Av solpyramidenskraft - 7 mars 2012 18:23

Du är saknad kära mormor,du och jag hade ett speciellt band i mellan oss och det kommer vi alltid att ha.Om alla dina goda gärningar och ditt goda hjärta kunde få dig tillbaka till dom som älskar och saknar dig när ljusen släcks. Då skulle vara här vid min sida,du är så saknad,men jag har alla våra minnen lagrad, tills vi träffas åter igen,jag känner din närvaro,men inte samma sak att ha dig nära fysiskt här och nu.Men jag blir varm inombords när du kommer och tröstar mig och ger mig lugn och harmoni.Jag lagrar all våra glad vackra fina minnen och bär med mig dom, det gör jag för att hedra ditt minne och för att du ska vara stolt och lycklig, min saknade mormor denna saknad är så stor.Du var så jordnära och så varm,ditt skratt och våra tokiga roliga minnen glömmer jag inte,tänker på dom ibland och skrattar inombords,då blir jag varm.Jag glömmer aldrig hur du i dina smärtor och sorger, i ditt kala rum på sjukhuset, bara tänkte på vårt bästa när vi besökte dig. Du kunde knappt prata för värken eller prata på slutskedet på jordelivet, men det första du undrade var om jag ville ha något. Det var sådan du va.Du gav så mycket av dig själv så snäll,du vill hjälpa hela världen,du sträckte alltid ut din hand om jag behövde det,du fanns alltid där för mig, min kära Mormor Jag vill ha dig tillbaka nu, men det kan jag aldrig få i detta liv,men vi ses när jag kommer HEM,men inte nu,när det är dax för mig att flyga så gör jag det..men vi kommer att mötas,men inte än...

Jag saknar dig och jag älskar dig med varje steg jag tar och varje sekund jag lever. Du är så saknad käre mormor.vi syns på återseende ,jag älskar dig

Av solpyramidenskraft - 7 mars 2012 17:19

  Vill gärna dela med mig en fantastisk dröm som jag behöver dela med mig den drömde jag för några år sedan ♥♥♥ Jag är i öken ser 3 pyramider ser även en mörk man med vita kläder och en turban och han pratar om solsystemet och jorden och detta var såå mäktigt känslan i det att han upplyser mig om det känns i själen att det är viktigt för mig att omlysa världen han pratar om en förändring om solsystemet fick inte veta om alla han sa jag återkommer om mera info om detta senare du ska inte veta allt nu ...sen vaknade jag med en känsla av frid och harmoni kände efteråt att det är viktigt att jag tar in detta och sparar tills han åter kommer och berättar mera sen han kändes som en vägledare /guide


Drömde för några år sedan att jag ser att jag är i rum med fullt med olika själar ser Barn som gör mediala övningar. i denna övning ser jag "Telapati" övningar.. dom har hörlurar på sig . ser en lärare ,någon säger till mig att jag är med i en själsgrupp på andra sidan och ska hjälpa till för en bättre värld samt att återförenas med min själsgrupp för vi arbetar med solsystemet samt hjälper till och även tränar oss.vi har en sådan starkt band denna själsgrupp ligger p åsamma nivå fast jag lever i den fysiska världen nu, så arbetar jag på andra sidan med min själsgrupp väldigt speciell dröm men underbar att vi hjälper till att hämta kunskap medvetet/omedvetet och tränar oss ...


nu ska jag dela med mig en "UKU" ut ur kroppsupplevelse som jag hade 1998 mådde dåligt under denna tid pga av min vikt ! min hund och katt som jag då hade under denna tid låg med mig i sängen PLÖTSLIGT så känner jag hur det brusar i öronen som an motor på en bil lite obehagligt har då varit med om det ett pat grr innan o då även känt förlamning o kan inte röra mig ... sedan ser jag ljusblixtrar fr...amför mina ögon känner en annan frekvens som att när man byter kanal på radion i mellan frekvensen mellan radiokanalerna där är man : märkligt men så är det ..sen känner jag ett lyft ,och Säger wow ,där är mitt skal min hund och katt ser jag ligga där ca 1 meter ivanför min kropp Plötsligt ser jag SILVERTRÅDEN som sitter vid naveln sen svävar jag till universum tre änglar svävar med mig. ser tillbaka till ett tidigare liv ser min mamma i detta liv med mina två ljushåriga pojkar ,ser dom vara utomlans vi är på en semester . sen svävar jag till en som jag då var kontatperson till " en autistiskt flcika" är ovanför deras vardagsrum ser att dom pratar illa om mig fast jag skötte mitt arbete gjorde ju mer än vad jag skulle där ,två veckor senare blev jag uppsagd o den känslan fick jag när jag vaknade ur denna upplevelse .Jag ser även mitt liv rullar framför mina ögon snabbt men hinner uppfatat det ser hela mitt liv från jag är en liten baby och ser fram till mitt bröllop och ser mannen kaj ska leva med .och han har jag tre underbara barn med idag ..Upplevelsen slutade med att jag ser JESUS han sitter på en kungastol mitt i universum känner länken emellan oss så stark och påtaglig känner sorgen och glädjen med honom hans ögon var såå speciella känner sedan ett sug ,nej säger jag inom mig vill inte tillbaka till in i min kropp jag kännde total kärlek ren sann och vit kärlek den är svår at beskriva i ord det går inte att mäta sig i denna kärlek vi har här.den är så Ren och ljus kan inte beskriva den bättre än så ,men dom sa att du måste tillbaka då du har mera att uträtta du är inte färdig du ska hjäpa männsikor i din väg sa dom sen vaknade jag ocg min dåliga mående slängde jag i väggen efter denna underbara upplevlese så blev jag välsignad ocg upprymd med med kärlek och förstod att livet går vidara efter detta och kom i håg mina vänner detta är min upplevelse och min sanning och din sanning behöver inte vara min ,respekt ska finnas för man kan inte ta en i från en upplevelse eller en dröm i sömnstadiumet

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på ett liv på efter döden ?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards